Piątek, 2024-05-03

Imieniny: Jaropełka, Marii

Wycieczka do Doliny Kłodzkiej i Pragi

W dniach od 6 czerwca do 9 czerwca 2017r odbyła się wycieczka do Doliny Kłodzkiej, Skalnego Miasta, Pragi i Wrocławia. Nocleg mieliśmy zapewniony w pięknie położonym Zieleńcu niedaleko Duszniki-Zdrój.

6 czerwca zwiedziliśmy Sanktuarium Dolnośląskiej Strażniczki Wiary w Bardzie Śląskim i obejrzeliśmy ruchomą szopkę. Następnie zwiedziliśmy Kopalnię Złota oraz Średniowieczny Park Techniki -  osadę górniczą. Było bardzo interesująco.

W drugim dniu wycieczki byliśmy w Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin w Wambierzycach. Następnie pojechaliśmy do Skalnego Miasta i na Błędne Skałki. Mimo zmęczenia wszyscy byli bardzo zadowoleni i zachwyceni niesamowitymi widokami.

8 czerwca zwiedzaliśmy Pragę. Obejrzeliśmy Ogrody Królewskie, Zamek Praski, Hradczany, Rynek Staromiejski -  centralny punkt praskiego starego miasta. Byliśmy w Muzeum Miniatur i przeszliśmy Mostem Karola.

W ostatnim dniu wycieczki odwiedziliśmy Wrocław. Tu również czekało na nas wiele atrakcji m.in. Ostrów Tumski /katedra, Brama Kluskowa przy kościele św. Idziego- legenda, Pomnik Nepomucena –legenda, Kościół św. Krzyża, Most Tumski-zakochanych, przeszliśmy na Wyspę Piaskową, Barokowy budynek Ossolineum z dziedzińcem i ogrodem, Gmach Uniwersytetu Wrocławskiego /Aula Leopoldinum i Wieża Matematyczna z tarasem widokowym, przeszliśmy na Stare Miasto po drodze szukaliśmy wrocławskich krasnali, Więzienie o XIV wiecznym rodowodzie, Stare Jatki, Jaś i Małgosia, Rynek- najciekawsze kamieniczki, pręgierz, późnogotycki ratusz najstarszy w Polsce.